לקט פסקי דין בנושא משמעת – אוגוסט 2016
מצ"ב סקירת אוגוסט 2016 של פסקי דין מעניינים שנדונו בבית הדין למשמעת של השלטון המקומי באדיבות אב בית הדין למשמעת עו"ד ענת איילון .
לקישור לחץ כאן
מצ"ב סקירת אוגוסט 2016 של פסקי דין מעניינים שנדונו בבית הדין למשמעת של השלטון המקומי באדיבות אב בית הדין למשמעת עו"ד ענת איילון .
לקישור לחץ כאן
יו"ר מרכז השלטון המקומי פנה במכתב אל ח"כ דוד אמסלם – יו"ר וועדת הפנים והגנת הסביבה בהקשר להצעת החוק בנושא הגבלת כהונה של נושאי משרת בכירים, המבקשת להגביל את משך כהונתם של עובדים סטטוטוריים נושאי משרת בכירים.
עמדתו של חיים ביבס ר' מש"מ היא שבמקום לקצוב כהונה יש להקל על היכולת להפסיק כהונה במקרים שנדרש.
מצ"ב קישור למסמך
בהקשר זה מומלץ לקרוא את מאמר מחלקת המחקר של הכנסת שבדקה ב-2014 את הנעשה בעולם בתחום זה. ראו קישור.
את חודש יוני פתח מפעם השרון במפגש דו-יומי לעשרים ושבעה ראשי מועצות מקומיות שנערך השנה בצפון. בהובלת ראש מועצת עומר פיני בדש, עלתה לכפר ורדים נבחרת איכותית של מנהיגים מקומיים מכל הארץ לשיח עמיתים איכותי ופורה באווירה אחרת בשיתוף מכון אלכ"א למנהיגות וממשל בג'וינט.
ביום הראשון של המפגש זכו חברי הפורום לאירוח של ראש מועצת כפר ורדים מר סיון יחיאלי שהוביל דיון על שיתופי פעולה אזוריים לצד מנכ"לית אשכול רשויות גליל מערבי הגב' יעל רון והגב' קרן דורון כץ נציגת מכון אלכא למנהיגות וממשל. השיח האזורי היווה גורם מרכזי ביום הראשון של הסמינר וכך נושא שיתופי הפעולה בין רשויות נשאר כמוטיב מרכזי גם בדיון שולחנות עגולים שהתקיים בהמשך.
במסגרת אווירת השת"פ זכו חברי הפורום לסיור לימודי במתחם "מארג" בכפר ורדים ובפרויקטים חברתיים נוספים ברחבי הכפר ושיתפו מניסיונם בהקמת פרויקטים שכאלה ובהמשך קיומם במציאות כלכלית בעייתית.
בשלב הזה נפרדה המשלחת הגדולה מכפר ורדים לטובת נהריה שם התקיים המשך שיח העמיתים סביב שאלת פלטפורמות התקשורת הקיימות בין המוביל העירוני לתושב. ראש מועצת כפר שמריהו מר דרור אלוני, העביר סדנה על שקיפות רשויות מקומיות וחשיבותה בעת הזאת בה השיח התקשורתי הפורמאלי עדיין קיים ובמקביל גובר השיח ברשתות החברתיות ונהיה מרכזי בסדר היום. הדיון שהתפתח בעקבות הסדנה הראה כי תהליכי השקיפות השלטונית והשיח הבלתי אמצעי עם התושבים במועצות המקומיות הם עובדה קיימת וכי ראשי הרשויות מקפידים להתעדכן באופן ישיר ורואים בקשר הזה עם התושב אמצעי בקרה על עבודה המועצה.
במפגשים האלה שתמיד עמוסים בלמידה, עיקר התובנות מגיעות מהעולם האישי של כל מוביל. מהמועצה שלו, מסדר היום שלו, מהאמונות שלו. אלה נותנים פתח הצצה לעולם שלם של עשייה שבדרך כלל נסתרת מהעין. אנחנו במפעם אוספים גם אנקדוטות אלה, משתפים אותן בין שאר ראשי הרשויות כדי שלמידת העמיתים המתקיימת באופן תדיר לא תישאר במסגרת המפגשים הללו אלא תשמש גם מובילים נוספים.
כמנהלת מפעם השרון, גוף שהדרכת הנבחרים היא עמוד התווך שלו, אני גאה בסוף כל מפגש שכזה כשאני מרגישה שלמרות הידע והניסיון הקיים בחדר הישיבות, הצלחנו להוסיף ידע ולתמוך בראשי הרשויות בעשייתם היומיומית הברוכה.
כמידי שנה, גם בתחילת שנת 2016 הפיץ הממונה על השכר את טבלת העדכון לשכר הבכירים ברשויות המקומיות (צמודי מנכ"ל – לפי גודל מס' תושבים – למ"ס – ברשות) לשנת 2016. העדכון כולל טבלאות עדכון בהסכמי ההעסקה השונים.
חשוב להדגיש כי הבכירים ששכרם צמוד לשכר הממוצע במשק לפי חוזה בכירים מלפני ה – 30/4/2001 עלה ב – 2.3%, בעוד ששכר הבכירים ששכרם צמוד למדד המחירים לצרכן עודכן בשיעור שלילי של כ-1%.
מצ"ב קישור למסמך שהפיץ הממונה על השכר באוצר בתחילת שנת 2016.
ביום חמישי 14/7/2016 נחתם הסכם שכר קיבוצי חדש בין ההסתדרות לבין מרכז השלטון המקומי, שלוש הערים הגדולות ומרכז המועצות האזוריות. במסגרות ההסכם, כפי שמדווחת ההסתדרות, יוענקו תוספות שכר בסדר גודל של עד 30% לכ – 80 אלף מבין עובדי הרשויות המקומיות. לדיווח ההסתדרות על פרטי ההסכם כפי שמופיע באתר האינטרנט של הסתדרות המעו"ף, לחצו כאן. להסכם עצמו – לחצו כאן.
לא דווח על עלות ההסכם ועל מקור חיצוני למימונו, כך שנראה שמקור המימון יהיה תקציב הרשויות המקומיות בו תעריפי ההכנסות מארנונה, מתעדכנים מידי שנה באופן אוטומטי לפי נוסחה מוסכמת (50% מהשינוי בשכר הציבורי הממוצע + 50% משיעור השינוי במדד המחירים לצרכן).
יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס פנה במכתב לשר האוצר מר משה כחלון, בו הוא דורש שתתוקן השיטה בה נקבע שכרם של העובדים הבכירים המועסקים בחוזים אישיים ברשויות המקומיות.
כידוע שכרם של המנכ"לים ברשויות המקומיות ושל הצמודים להם, מותנה במספר התושבים הגרים ברשות, בהתאם לפרסום העדכני של למ"ס. ראו קישור אל טבלאות השכר העדכניות.
ברוב הערים הגדולות בישראל, מספר התושבים לפי הלמ"ס נמוך בסדר גודל שיכול להגיע ל- 20% לעומת מספר התושבים עליו מדווח משרד הפנים. הסיבה להבדל היא שהלמ"ס מסתמכת על פיתוח וניהול נתוני מפקד אוכלוסין שנערך אחת לכמה שנים – ממנו מופחתים תושבים הנמצאים בחו"ל לתקופה של יותר משנה, בעוד שנתוני משרד הפנים מציגים את מספרן הגולמי של תעודות הזהות הרשומות בעיר ושייכות לתושבים חיים.