המשרד לשוויון חברתי ומשרד הפנים מובילים את התכנית "מאיצים דיגיטליים בשלטון המקומי" ומפרסמים קול קורא להצטרפות רשויות מקומיות לתכנית. מטרת התכנית להבין וליישם את היכולות הגלומות בכלים הדיגיטליים – בכל רשות על פי צרכיה ואמצעיה. בנוסף תגובש תפיסה מקצועית, מבוססת למידה, הבנה ודרכי יישום, שבאמצעותם יוכל כל אחד מהמשתתפים לחזור לרשות המקומית ממנה הוא בא, להאיץ ולבצע בה את השינוי.
ניתן להירשם לתכנית עד לתאריך 10.11.2016 בשעה 12:00 בצהריים. לרישום לתכנית לחץ כאן
שימו לב – ההשתתפות היא ללא תשלום, אך דורשת התחייבות ומחויבות של המשתתפים והרשויות השולחות כמפורט בפרסום הקול קורא.
לקול קורא לחץ כאן
מצ"ב סקירת ספטמבר 2016 של פסקי דין מעניינים שנדונו בבית הדין למשמעת של השלטון המקומי באדיבות אב בית הדין למשמעת עו"ד ענת איילון.
לקישור לחץ כאן
מצ"ב סקירת אוגוסט 2016 של פסקי דין מעניינים שנדונו בבית הדין למשמעת של השלטון המקומי באדיבות אב בית הדין למשמעת עו"ד ענת איילון .
לקישור לחץ כאן
יו"ר מרכז השלטון המקומי פנה במכתב אל ח"כ דוד אמסלם – יו"ר וועדת הפנים והגנת הסביבה בהקשר להצעת החוק בנושא הגבלת כהונה של נושאי משרת בכירים, המבקשת להגביל את משך כהונתם של עובדים סטטוטוריים נושאי משרת בכירים.
עמדתו של חיים ביבס ר' מש"מ היא שבמקום לקצוב כהונה יש להקל על היכולת להפסיק כהונה במקרים שנדרש.
מצ"ב קישור למסמך
בהקשר זה מומלץ לקרוא את מאמר מחלקת המחקר של הכנסת שבדקה ב-2014 את הנעשה בעולם בתחום זה. ראו קישור.
ביום חמישי 14/7/2016 נחתם הסכם שכר קיבוצי חדש בין ההסתדרות לבין מרכז השלטון המקומי, שלוש הערים הגדולות ומרכז המועצות האזוריות. במסגרות ההסכם, כפי שמדווחת ההסתדרות, יוענקו תוספות שכר בסדר גודל של עד 30% לכ – 80 אלף מבין עובדי הרשויות המקומיות. לדיווח ההסתדרות על פרטי ההסכם כפי שמופיע באתר האינטרנט של הסתדרות המעו"ף, לחצו כאן. להסכם עצמו – לחצו כאן.
לא דווח על עלות ההסכם ועל מקור חיצוני למימונו, כך שנראה שמקור המימון יהיה תקציב הרשויות המקומיות בו תעריפי ההכנסות מארנונה, מתעדכנים מידי שנה באופן אוטומטי לפי נוסחה מוסכמת (50% מהשינוי בשכר הציבורי הממוצע + 50% משיעור השינוי במדד המחירים לצרכן).
יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס פנה במכתב לשר האוצר מר משה כחלון, בו הוא דורש שתתוקן השיטה בה נקבע שכרם של העובדים הבכירים המועסקים בחוזים אישיים ברשויות המקומיות.
כידוע שכרם של המנכ"לים ברשויות המקומיות ושל הצמודים להם, מותנה במספר התושבים הגרים ברשות, בהתאם לפרסום העדכני של למ"ס. ראו קישור אל טבלאות השכר העדכניות.
ברוב הערים הגדולות בישראל, מספר התושבים לפי הלמ"ס נמוך בסדר גודל שיכול להגיע ל- 20% לעומת מספר התושבים עליו מדווח משרד הפנים. הסיבה להבדל היא שהלמ"ס מסתמכת על פיתוח וניהול נתוני מפקד אוכלוסין שנערך אחת לכמה שנים – ממנו מופחתים תושבים הנמצאים בחו"ל לתקופה של יותר משנה, בעוד שנתוני משרד הפנים מציגים את מספרן הגולמי של תעודות הזהות הרשומות בעיר ושייכות לתושבים חיים.