קורס הערכות הרשות המקומית מול איומי הטרור והסייבר
המכון למדיניות נגד טרור (ICT) באוניברסיטת רייכמן, בשיתוף חברת "תובנות", פותחים תוכנית ייחודית, העוסקת בנושא הערכות הרשות המקומית מול איומי הטרור והסייבר.
לפרטים נוספים אודות הקורס והרשמה לחץ כאן
המכון למדיניות נגד טרור (ICT) באוניברסיטת רייכמן, בשיתוף חברת "תובנות", פותחים תוכנית ייחודית, העוסקת בנושא הערכות הרשות המקומית מול איומי הטרור והסייבר.
לפרטים נוספים אודות הקורס והרשמה לחץ כאן
כמידי שנה הפיץ הממונה על השכר באוצר מסמך עדכון לשכר הנבחרים והבכירים ברשויות המקומיות לשנת 2022. המסמך מעדכן את 3 טבלאות שכר הבכירים הנהוגות בשלטון המקומי הנגזרות ממועד תחילת ההעסקה וממספר תושבי הרשות (לפי למ"ס).
שימו לב, שכר הבכירים הצמודים לשכר הממוצע במשק לא השתנה. לעומת זאת שכר הבכירים ששכרם צמוד למדד המחירים לצרכן עודכן בשיעור של 2.1% לאחר שאשתקד לא עודכן בשל מדד מצטבר שלילי
מצ"ב קישור לפרסום המלא בנושא
משרד הפנים פרסם את שיעור העדכון האוטומטי בארנונה לשנת 2022, המחושב לפי שיעור השינוי במדד משולב הכולל 50% ממדד המחירים לצרכן ו-50% ממדד השכר הציבורי, בתקופה שבין 20 במאי 2020 ל-20 במאי 2021 (מדד ידוע). שיעור ההתייקרות המחושב מסתכם ב – 1.92%.
מצ"ב קישור לפרסום שהופיע באתר האינטרנט של משרד הפנים בו מפורט התחשיב.
בשנים כתיקונן, מוביל האיגוד ליווי מקצועי והעשרה מקצועית לחברים, לרבות ההשתלמות השנתית, מנכ"ל מארח, ליווי מנטורים, הכשרה מחייבת ועוד.
השנה, בשל נגיף הקורונה, חלק ניכר מהפעילויות לא ניתנות לביצוע ועל כן יזם האיגוד, בהובלת דפנה כהן קירו, מנכ"לית עיריית נס ציונה וחברת הנהלה, סדרה של מפגשים מקצועיים ייחודיים בתחומים שונים באמצעות מערכת זום.
המפגש הראשון בנושא "היבטים בניהול המשאב האנושי ברשויות המקומיות" עם עו"ד חן סומך התקיים ביום 16/7/2020 , נמשך כשעה וחצי ועסק בנושאים הבאים:
הנה צילום מסך מהמפגש:
במכתב שהופץ היום (9/7/2020) אל שר האוצר ישראל כץ ואל שר הרווחה איציק שמולי, החתום על ידי יו"ר האיגוד דורון מילברג והנהלת האיגוד, מביע האיגוד תמיכה בשביתת העובדים הסוציאליים המוחים על שכרם הנמוך ועל הצורך לשפר את מוגנותם עקב האלימות הרבה המופגנת כלפיהם.
העובדים הסוציאליים, כך במכתב, מהווים את קרש ההצלה של הרשות המקומית, נמצאים בחזית המערכה, כורעים תחת עומס שנובע מפניות רבות וממחסור בכ"א, בשעות לא שגרתיות, מתמודדים עם מקרים מאתגרים ועושים זאת מתוך מסירות רבה ואהבה למקצוע. במיוחד בשעה קשה זו של משבר בריאותי וכלכלי חמור יש להביא באופן מיידי לסיומו של המשבר מול העובדים הסוציאליים.
לנוסח המלא של המכתב יש ללחוץ כאן
כמידי שנה הפיץ הממונה על השכר באוצר מסמך עדכון לשכר הנבחרים והבכירים ברשויות המקומיות לשנת 2020. המסמך מעדכן את 3 טבלאות שכר הבכירים הנהוגות בשלטון המקומי הנגזרות ממועד תחילת ההעסקה וממספר תושבי הרשות (לפי למ"ס).
שימו לב, שכר הבכירים הצמודים לשכר הממוצע במשק לפי חוזה בכירים מלפני 30/4/2001 עלה ב – 2.85%, בעוד ששכר הבכירים ששכרם צמוד למדד המחירים לצרכן לפי חוזה בכירים מיום 1/1/2003 עודכן ב- 0.6% בלבד.
מצ"ב קישור למסמך המלא
מצ"ב קישור להורדת המדריך למנכ"ל הנכנס – שנערך בשנת 2018 ע"י מפעם השרון (שנסגר בינתיים) ובו ריכוז המלצות מקצועיות שעל המנכ"ל הנכנס לבצע במהלך שלושת החודשים הראשונים לתפקידו.
תפקיד מנכ"ל רשות מקומית הוא תפקיד מורכב, מעניין ויוצא דופן בנוף הניהולי. הוא דורש ידע וניסיון ניהולי, הבנה והיכרות מעמיקה עם מגוון רחב של נושאים מוניציפאליים ויכולת לעבודה צמודה ומערכתית עם גופים מכל המגזרים.
המסמך נכתב בין היתר, מתוך ניסיונם של מנכ"לים ברשויות מקומיות כולל מועצות אזוריות, והיא מוכוונת לספק לכם את המידע הרלוונטי הבא:
הלשכה לשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה ב-28/11/2018 עדכון למדד החברתי כלכלי. כידוע, המדד מסווג את כל הרשויות המקומיות בישראל לפי עשירונים של איתנות כלכלית-חברתית מ-1 (הנמוך ביותר) ועד 10 (הגבוה ביותר) ומשמש את משרדי הממשלה ואת גופי הסמך הממשלתיים להקצאות דיפרנציאליות של תקציבים ותמיכות.
המדד החברתי-כלכלי נשען על מודל בו מוצבים 14 משתנים המתייחסים לתושבי הרשות (ולא לרשות המקומית כגוף מוניציפלי כלכלי) מהתחומים: הרכב דמוגרפי, השכלה וחינוך, רמת חיים תעסוקה וגמלאות. המשתנים מוכנסים למודל (שטרם פורסם ע"י הלמ"ס) ובאמצעותו ממוינות הרשויות השונות ל- 10 קבוצות סטטיסטיות דומות. העיבוד הנוכחי מתבסס על נתוני האוכלוסין 2015. העיבוד הקודם בוצע על נתוני 2013.
עפ"י תוצאת ההרצה הפעם, מתוך 255 רשויות מקומיות (2015) ב- 33 (!) חלו שינויים בשיוך באשכול החברתי כלכלי: 26 רשויות עלו ב"ציון" אחד, לעומת זאת 7 רשויות ירדו בציון אחד.
בין השינויים הבולטים בערים: ירושלים ירדה מאשכול 3 לאשכול 2. לוד ירדה מאשכול 4 לאשכול 3. לעומת זאת אור יהודה עלתה מאשכול 5 לאשכול 6 וחולון ויבנה עלו מאשכול 6 לאשכול 7.
הגם שמדובר בשינויים שרובם טכניים ברור שטבלת המדדים החדשה תשפיע מאוד על הקצאות התקציב השונות שמבצעת המדינה באמצעות משרדי הממשלה השונים וכן גופי הסמך, לרשויות המקומיות. שיעור ההשתתפות העצמי (מאצ'ינג) שיידרש כעת ברשויות שעלו – יגדל.
מצ"ב לנוחיותכם קישור לפרסום המלא של למ"ס וכן טבלת אקסל המציגה את כלל השינויים ובכלל זה את השינוי במיקום של כל רשות לעומת מיקומה בפרסום הקודם שהתבסס כזכור על נתוני 2013
מצ"ב, באדיבות גזבר האיגוד מר האני סמעאן – מזכיר מ.מ.עילבון, קישור לנוסח מכרז מסגרת פומבי למתן שירותי תכנון, ניהול ופיקוח לביצוע בינוי מוסדות ציבור, חינוך ופרויקטים כלליים. בהזדמנות זו נזכיר שתחת הכפתור מאגר מסמכים באתר זה, ניתן למצוא (למשתמשים רשומים באתר בלבד) דוגמאות לנהלים ופרסומים שונים.
זו גם ההזדמנות לפנות אליכם, מנכ"לים מזכירים ברשויות המקומיות, ולהציע לכם להעביר למערכת האתר חומרים שתרצו לחלוק עם עמיתיכם ברשויות ובלבד שיש לכם את זכויות היוצרים על הפרסום.